....Muzika je přece skvělá, když se ale dobře dělá. Pamatuj, že v tomto domu vše potřebné najdeš k tomu. (Neslibujeme zázraky, jen dobrý nákup a dobré rady).

Červenec 2006

Inzerce zdarma

26. července 2006 v 19:08 Inzerce zdarma
V litoměřické prodejně je umístěna tabule, kde je možné zdarma vyvěsit Váš inzerát. Také můžete inzerát zveřejnit zde jako "příspěvek". Pokud již nebude aktuální, doporučujeme jej z tabule sejmout a nám sdělit, že má být případný inzerát na webu smazán. Inzeráty, které nesouvisí s muzikou, nebo jsou reklamou jiným subjektům, prosíme nevkládejte, budeme je stejně mazat. Pokud chcete přiložit obrázek, je možné jej poslat. Pro inzerci kapel a hudebníků používejte "Databázi kapel a hudebníků" , jinak budete upozorněni a inzerát bude též poté smazán.
........................................................................................................................................................
Pro zobrazení a vkládání inzerátů klikněte na následující řádek:

Bazarové klavíry

14. července 2006 v 18:31 Bazarové klavíry
Pro informace o momentální nabídce bazarových klavírů zašlete e-mail.
V omezené míře Vám můžeme zprostředkovat i pronájem klavírů.
Piano-2
y
y
y
Pokud se chcete zúčastnit připojené ankety, nebo přidat komentář, klikněte na následující řádek:

Ceník oprav a služeb

6. července 2006 v 22:25 | Petr Suchomel |  Ceník oprav a služeb
Uvedené ceny jsou v některých případech orientační a jsou věcí domluvy, ceny jsou včetně DPH.
1. Opravy hudebních nástrojů
- lepení klasické kytarové kobylky...300,-Kč + materiál
- výměna strun na 6ti str. kytaře...30,-Kč + materiál
- lepení krku v patce...300-500,-Kč dle typu kytary
- lepení prasklé hlavy...300,-Kč
- výměna mechanik bez úprav hlavy...90,-Kč + materiál
- potažení houslového smyčce...350,-Kč + materiál ( v případě rovnání prutu, výroby špičky apod. je cena vyšší )
- rozebrání houslí - kontrabasu a oprava...2 - 5.000,-Kč + materiál
- ladění klavíru, včetně vyčistění vnitřku, kontroly a základního seřízení mechaniky...1.700,- Kč (průměr), předladění zanedbaného nástroje 1x 200,-. Pravidelná ladění na koncertech a školách nejdéle po 1 roce 840,-Kč. Doprava 4,-Kč/Km.
- opravy mechanik, celkové demontáže klavírů, výměny kladívek, ladících kolíků, strun a klávesnicového obložení, povrchové úpravy a jiné práce dohodou po prohlídce nástroje.
2. Poradenská služba a odhady nástrojů
- zdarma v běžném rozsahu v provozovně, 200,- Kč za posudek s písemným vyjádřením, cestovné 5,-Kč/km, při cestě trvající více jak 1 hodinu se každých dalších započatých 15 min účtuje částkou 50,-Kč.
3. Ozvučování veřejných akcí
- doprava aparatury podle velikosti sestavy 5 - 7,- Kč/km (zvuk + základní osvětlení)
- první hodina práce na stanovišti 1.200 - 1.800,- Kč (dle velikosti sestavy - jedná se zejména o sestavení a demontáž aparatury)
- druhá hodina 900 - 1.100,- Kč
- každá následující hodina je o 200,- Kč levnější, avšak minimální cena je 500,- Kč/hod. Počítá se každých započatých 30 min.
Stavba stanu, pódia a osvětlení dohodou dle náročnosti.
V případě, že dodáme i hudební vystoupení, fakturuje se pouze "zprostředkování kulturní akce", kde je snížená sazba DPH a podle využití ozvučení k jiným účelům se cena snižuje dohodou, nebo může být poskytnuto zdarma. V případě dlouhodobé spolupráce slevy možné.
Na sjednání ozvučovacích služeb je nutno sepsat objednávku na konkrétní osobu (firmu), která ručí i za zajištění vhodných podmínek k tomu, aby při akci nedošlo k poničení zařízení např.diváky nebo počasím. Polovina ceny se platí předem zálohou, především u neznámých zákazníků.
Příklad ceny - malý festival kapel do 500 návštěvníků, 25 km, od 20 - 24.00 hod.
- cesta: 350, příprava celé sestavy: 1.800, zvukové zkoušky 1.100, 4 hodiny akce: 2.600. Celkem: 5.850.
4. Hudební produkce
- koncertní písňový pořad P.Suchomela z tvorby M.Kopernického (zpěv s kytarou, pro klubové prostředí a vnímavé posluchače), Amelancha - vystoupení písničkářky (písničky s nádechem tajemna k zamyšlení i jen tak k poslouchání, s kytarami a klavírem)...1.500,-Kč, doprava 5,-Kč/km.
- soutěže ve zpěvu "Slavík"...viz. "odkazy".
5. Studiové práce
Nahrávání hudby, výroba hud. podkladů, aranžování, rekonstrukce starých nahrávek, se účtuje sazbou 200,-Kč/hod. Je vždy nutno domluvit, jaké práce budou prováděny.
Například vytvoření hudebního podkladu podle nahrávky znamená:
- vyluštění nahrávky, zapsání všch zvuků do not...cca 10 hodin
- naučení se zahrát dané party...cca 5 hodin
- naprogramování bicích...cca 2 hodiny
- naprogramování barev zvuků...cca 5 hodin
- nahrávání...cca 10 hodin
- mixování a práce na rekordéru...cca 4 hodiny
- mastering...cca 1 hodina (možnost špičkové úpravy v masteringovém studiu za příplatek cca 900 Kč/písnička)
- přetočení více verzí na CD...cca 1 hodina
________________________________________________________________
Celkem......................................................38 hodin
Některé práce lze samozřejmě "ošidit", ale je to na úkor kvality. Proto záleží na konkrétním projektu a na požadavcích.
6. Vyučování hudby
- za výuku na nástroj, nebo teorii (individuální výuka) 80Kč/15min, nebo násobek. Je možná podpora formou placené reklamy.
V případě pořádání kurzů je cena nižší dle počtu účastníků.

Hudební školy - věc veřejná, avšak záhadná

2. července 2006 v 19:34 | Petr Suchomel |  Vyučování hudby
Měl jsem čtyři měsíce tu čest vyučovat v jedné ZUŠ. Situace byla taková, že jsem nastoupil po kolegyni, která odešla na MD. Smlouvu jsem dostal do konce šk.roku s tím, že se "pak domluvíme dál" a protože jsem byl ujišťován, že od září naberu nové žáky a do posledních dnů se příprava pro další rok rozvíjela, upnul jsem se na práci s dětmi a nehledal jiné místo. Jsem přece solidní člověk a nezradil bych svého zaměstnavatele a ani své žáky, kteří mě začali mít snad rádi. No, aby také ne. Vždyť brzy poznali, že to s nimi myslím dobře. Především jsem téměř všem klavíristům musel opravit naprosto zničující postavení rukou, naučit je, že existuje něco jako sudý a lichý takt, který se musí cítit přirozeně bez neustálého mumlání dob ústy a především změnit jejich postoj k docházení na hodiny. Prostě tak, že to není žádná otrava, ale krásná věc, pro kterou se dá nadchnout.
Po krátké době se většina dětí na hodiny těšila a některé chodily na návštěvu mé třídy i několikrát v týdnu. Jejich motivaci jsem asi i podpořil napsáním několika nových skladbiček, které je "chytly" a které potom ukázaly i na koncertu. Nastínil jsem i plány pro další rok, jako třeba, že uděláme ze skladbiček celý cyklus, pak jej nahrajeme a budeme nabízet k provozování i jiným školám, že založíme jazzovou skupinku, soubor pro malé děti, jako jsem měl v minulosti v Rakovníku atd.
Jaké však bylo mé překvapení tři dny před koncem roku, když jsem se dozvěděl, že končím. V září převezme mé žáky nějaká mladá, právě dostudovaná posluchačka pedagog.fakulty. Jinými slovy, tedy amatérská klavíristka, která má vzdělání pro ZŠ, což je podstatně něco jiného než ZUŠ. Jelikož jsem již několikrát na fakultu připravoval k přijímacím zkouškám některé "hudebnice rychlokvašky", tak vím, co se asi dá čekat. Mému zaměstnavateli se povedl mistrovský tah. Byl jsem udržen v nadšené práci představou jejího pokračování na gentlemanskou dohodu a když jsem úspešně dokončil šk.rok, žádná dohoda se nekonala a platilo jenom to "na papíře". Že jsem mezitím nehledal jinou práci a teď jsem zčistajasna bez příjmů je prý moje chyba. Mám vědět, že to tak ve školství je. Jsem asi fakt hlupák. No, ale zase alespoň poctivej. Bylo mi spíš líto dětí, protože to i oplakaly a ještě teď mi píší a chtějí ke mně jezdit. Cožpak, není problém učit soukromě, ale proč, když na to stát dává plno peněz?
Moje stručná představa hudební školy je, že tam učí především hudebně vzdělaní lidé, kteří jsou sami aktívními hudebníky a především to s dětmi umí a je za nimi vidět výsledek. Hlavním cílem musí být žák, jeho co nejlepší příprava a láska k hudbě. Teprve potom následuje výkaznictví = vyplňování toho množství formulářů, bez kterého asi nejde hrát, či zájem o udržení pohodlného pracovního místa. S dětmi se dá dělal ale daleko víc. Výuka se dá "ušít na tělo". Třeba když má někdo rád, folkór, folk nebo jazz, tak nechť ho tedy kromě klasického základu dělá! Stačí to umět, sedět se žákem u nástroje a hraje se. Šel jsem ale ještě dál. Proč by nemohl schopnější žák dostat na starost svého línějšího kamaráda a cvičit s ním doma dueta? Rázem je to jiná situace a nejlepší motivace. Tohle jsem v těch čtyřech měsících bez problému také zavedl, nebo spíše žáci na to přišli sami.
Učení hudbě je trochu jako léčitelství. Lidé tomu hlavně moc nerozumí a je zde prostor pro snadnou kamufláž. Představuji si, že jsem jiný člověk - úplně špatný. Chodil jsem do hudebky a brnkal sedm let pár skladeb na piáno. Nejsem ale hlupák, mám třeba i vysokou školu. K hudbě ale moc vztah nemám, i když jsem udělal talentovky a na piáno na studiích hrál. Mám ale známosti. Maminka je učitelka a tyká si s ředitelem. Učitelských míst je málo, ale pro mě už mají jedno domluveno. Říkají, že když jsem se učil na piáno, ať jdu do hudebky. Je to tam dobrý - plat, jeden žák na hodině, pohoda. No, tak to vezmu.
Hudbu jsem nikdy neučil, ale to je fuk, stejně o tom lidé moc neví. Chci hlavně pohodlí. Jsem tak pragmatický, že žáky beru jenom jako materiál. Musím vymyslet, jak učit co nejpohodlněji, abych se nenadřel a aby mi snad nějaký žák nepřerostl přes hlavu. Ale už v tom umím chodit. Vždyť je to tak prosté - strčím žákovi nějakou těžší skladbu, kterou bude hrát co nejdéle. Na každé hodině pak řeknu, že to necháme a bude to hrát dál. Nebo mu ďábelsky budu zadávat především skladby nudné a záživné jak briketa v žaludku, nebo tak závažné, že je pochopí nejdřív tak v důchodu. Hlavně nic vtipného, mladistvého či rozverného! Tím ho nenápadně otrávím a nebude se moc snažit. Když se nebude moc snažit, bude pomalu pokračovat a vzbudí to dojem, že nemá talent. Takového žáka právě potřebuji a proto si ho vytvořím! Radši si na hodině budeme více povídat o všem možném - to se mu bude líbit - a pak mu dám pořádnou jedničku a třeba i vyznamenání, aby měli rodiče radost, jak je to dítě šikovné. S napapouškovanou skladbou se ukáže i na koncertu (jak mu tleskali!) a že tam bylo plno chyb, to nevadí. Vždyť je to dítě a hlavně, že na něco brnká. Se skladbou může i několik let vydržet na závěrečných zkouškách a dostane výborné hodnocení všech kolegů. My držíme totiž pohromadě jako pevný blok. Dědeček si může i zkoušky natočit na video. To bude hezká památka. Jsem spokojen. Čas plyne v klidu, dřímám za katedrou, vařím si kávu, odběhnu si na nákup, pokecám se staršími žáky o životě... Pak v klavírní učebnici přeskočíme dvacet cvičení, aby bylo vidět, že pokračujeme a tak to jede dál. Všichni jsou velice spokojení. Žáci mají dobré známky, nemusí hrát vůbec - dokonce ani nemusí mít doma nástroj - rodiče také, ředitel se chlubí dobrými výsledky školy, veřejnost si váží naší práce.
Takže je to vše v pořádku. Občas se mezi deseti dětmi najde nějaké, které i tak začne hrát podezřele dobře, tak se s ním můžeme pochlubit na nějaké přehlídce, kde v porotě naši spřátelení kolegové vysloví uznání. Máme totiž známosti, které jak pavučina všechny okolní školy spojují. Bude to tak na věčné časy a my se cítíme zabezpečeni a spokojeni. Jen jedna pohroma by mohla přijít - někdo, kdo tomu rozumí, ctil by nějaké zastaralé modly typu toho - no Komenského a začal by to dělat jinak. My si ale dáme pozor a takovým ptáčkům rychle ten zobáček zavřem!
Ukázky fotodokumentace potenciálně nežádoucího učitele a jeho též nežádoucích žáků:
Toto je jeho Křivoklátská kapela v r. 1991 na společné fotce s Ivetou Bartošovou. Došlo k ní v Paláci kultury v Praze, kde ji tato kapela doprovázela na osmi koncertech společně s dalšími populárními osobami. Kromě samotného původce (s brýlemi) se zde nachází další nebezpečné osoby. Zejména první dívka nahoře vlevo (Míša Černá), ze které se stala profesionální koncertní kytaristka, chlapec zcela vpravo (Jan Pidrman), pozdější kapelník a autor písniček, či dívka dole (Monika Růžková), dnes houslová virtuozka. Nejméně tři další bývalí členové dodnes hrají, nebo soukromě vyučují hudbu. Uznejte, že takto by to prostě nešlo!
A zde vidíme důkaz o nekalé činnosti v cizině, kde se kapela předváděla na radnici v Naardenu. Vlevo se nachází starosta tohoto města (1991).
Zde se nacházíme přímo v líhni muzikantů, kteří nezapadají do správné šablony! Častým místem výskytu byla koncertní síň Rabasovy galerie v Rakovníku (1995).
Pokud se chcete zúčastnit připojené ankety, nebo přidat komentář, klikněte na následující řádek:

Chtěli byste si nahrát vlastní CD?

2. července 2006 v 10:33 | Petr Suchomel |  Nahrávací studio a zvukařina

Snad každý si projde obdobím, že si představuje být zpěvákem nebo zpěvačkou. Někoho to přejde, někdo to zkouší celý život, ale jen nepatrnému množství lidí se to opravdu splní. V dnešní době je alespoň snažší svoje pokusy nebo tvorbu zaznamenat na zvukový záznam a to v takové kvalitě, jako profesionál. Jsem rád, že v mém studiu vznikly nahrávky, jako "Moc mi scházíš" od Aničky Danilukové, která s ní pak vyhrála hitparádu Domina, nebo že odtud dále do Českého rozhlasu putovala moje píseň "Můžeš přání mít". Tu zde nazpíval s Aničkou Jan Ježek, v té době představitel hlavní role v muzikálu Bídníci.
Anička Daniluková na fotce pro modelingovou agenturu a na Zlíntalentu (1.dětské finále 2005):
Další obrázky jsou ze zvukařské práce - Country bál na náměstí ve Slaném se skupinou Dřeváci:






























































Nahrávání písničky:

Kromě nahrávání a vytváření hudby nabízím konečný mastering. Toto probíhá tak, že Vaši nahranou skladbu převedu přes internet do specializovaného masteringového studia na Slovensku, kde bude zpracována na nejmodernější technice. Cena za jednu skladbu je zhruba 940 Kč a při větším počtu se snižuje. Další informace jsou zde:


Naše služby:

CD mastering alba, jednotlivých songů, nebo kompilací
Vinyl mastering alba, jednotlivých songů nebo kompilací
Mastering pro digitální distribuci (mp3, apod.)
Remastering starých a poškozených nahrávek
Analogový mastering sub-mixů (vokály, bicí, apod.)
Poradenství v oblasti mixáže pro úspěšnější finální mastering

Co je to mastering?

Vznik nahrávky probíhá ve třech základních etapách:

nahrávání, mix a mastering.

Mastering je poslední důležitá etapa při produkci nahrávky. Dokáže nahrávku zásadně vylepšit a dát jí konečný profesionální zvuk, který je možno distribuovat na zvukových nosičích nebo pomocí jiných médií.

Mastering představuje proces zpracování nahrávky, při kterém se upravuje dynamika frekvence zvuku do co nejlepší možné podoby, aby zněl shodně na všech zvukových aparaturách, ať už v obývacím pokoji, v autě nebo v nočním klubu. Všechny skladby na albu musí znít jednotně a ve stejné úrovni hlasitosti podle standartu tzv. Red Book.

Naproti tomu špatně provedený mastering může nahrávku výrazně pokazit. Dochází k tomu například při použití nevhodného zařízení, nebo digitálních plug-inů v kombinaci se špatným monitoringem a akustikou. Zmaří se tak obrovské úsilí a v neposlední řadě i čas strávený nahráváním a mícháním skladeb. Proto chcete-li plně využít potenciál Vaší skladby a oslovit posluchače moderním a ve všech ohledech kvalitním zvukem, je potřeba dobře smíchanou nahrávku vložit do rukou zkušených specialistů s adekvátním analogovým a DSP zařízením.

I když má každý studiový inženýr svá vlastní "výrobní tajemství", mastering obvykle zahrnuje tyto fáze:

1. Poslech Vaší nahrávky na několika různých soustavách a poslech referenční vzorové nahrávky,

2. Digitální zpracování v PC, chirurgický ořez a jemné vyvážení problémových frekvencí pomocí DSP zařízení a plug-inů,

3. Konverze digitálního signálu ve vysokém rozlišení na analogový pomocí DA převodníku,

4. Frekvenční vyvážení a zabarvení podle individuálních uměleckých představ pomocí analogového lampového nebo cívkového ekvalizéru,

5. Dynamické vyvážení nahrávky pomocí analogového lampového nebo fotooptického kompresoru, který vyváží hlasitost a dynamiku všech skladeb a přidá pravou analogovou barvu a elektronkové teplo,

6. Další individuální analogové zpracování, např. zvýraznění pomocí analogových vitalizérů, saturace basů a výšek, vyvážení sterea nebo přepis nahrávek na analogový pás,

7. Zpětný převod analogového signálu na digitální signál s vysokým rozlišením pomocí AD převodníku,

8. Digitální zpracování nahrávky podle individuální potřeby použitím externího hardwarového DSP zařízení,

9. Použití digitálního limitéru,

10. Ošetření začátku a konce skladby, několikanásobný poslech skladby na různých reprosoustavách, přidání technických parametrů (ISRC kódu) a příprava nahrávek k záznamu na zvukové nosiče (CD, vinyl, internet, apod.) podle standardu Red Book.


Proč není vhodné provádět mastering zároveň s mixáží a proč je absolutně nevhodné provádět mastering v domácích podmínkách pomocí snadno dostupných plug-inů?

Kvalitně provedený mastering se neobejde bez prvotřídního hardwarového vybavení, monitorovacího systému, akustiky prostoru, zkušeností a nezainteresovaného profesionálního pohledu.

Takový mastering není možné provést v domácích podmínkách zejména pro nedostatek právě těchto faktorů. Akustika některé frekvence zkresluje až o 10 db a běžné reproduktory zkreslují frekvence zhruba od 3 do 8 db. Studiové nearfield monitory mají sice poměrně lineární frekvenční reprodukci, nedokáží však reprodukovat nejhlubší subbasy 20-40 hz, které nahrávkám často dělají problémy. Oproti profesionálním masteringovým reproduktorům neposkytují dostatečné rozlišení, mohutnost zvuku a dynamický rozsah.Nevyvážená akustika a slabý monitoring proto způsobují nereálnou reprodukci nahrávky. Není tedy možné jí správně frekvenčně a dynamicky vyvážit, aby zněla stejně dobře na všech aparaturách, což je vlastně podstata masteringu.Dalším důvodem, proč není možné v domácích podmínkách udělat dobrý mastering, je samotné vybavení. Digitální plug-iny pracují s čísly, analogové zařízení však pracuje s reálným signálem.Zatímco analogový kompresor dokáže nahrávku transparentně dynamicky vyrovnat, zabarvit a dodat zvuku potřebnou jiskru, digitální kompresor většinou udělá pravý opak - nahrávku zkomprimuje, stlačí a drasticky rozbije.Podobný rozdíl najdeme i u ekvalizérů. Analogový lampový nebo cívkový ekvalizér dokáže některé frekvence výrazně zmohutnit už při slabém zesílení o 1-2 db, avšak použitím digitálního ekvalizéru lze dosáhnout podobného efektu až při zesílení o 3-4 db, což způsobuje frekvenční nevyrovnanost celé nahrávky.Digitální ekvalizéry jsou vhodné pouze k jemným úpravám, mohutný zvuk a barvu, jako jejich analogové vzory, však neposkytnou. Profesionální masteringová studia tedy používají hlavně analogová zařízení, s nimiž je možné dosáhnout nejlepších možných výsledků. Digitální technologie pracující s vysokým rozlišením signálu na vlastní hardwarové platformě (UAD, TCElectronic nebo Weiss) jsou určeny hlavně k detailním ořezům a přesným korekturám.

Podobně se v praxi ukázalo jako nevhodné provádět mastering přímo v nahrávacím studiu. Důvodem není jen fakt, že nahrávací studia často nemají tak kvalitní akustický prostor a monitoring, jako masteringová studia, ale hlavně pro nedostatek objektivního a nezainteresovaného pohledu na nahrávku, který je pro mastering velice důležitý.Člověk, který skladbu nahrává a míchá desítky hodin několik dní už jí zná nazpaměť, po hodinách poslechu má unavené uši, a nedokáže tak skladbu hodnotit objektivně pohledem běžného posluchače. Proto jsou skladby běžně mastrovány v externích masteringových studiích.

Vybavení:
Monitoring:
Aktivní studiové dvoupásmové monitory Mackie HR824 USA version
Aktivní studiové dvoupásmové monitory Yamaha MSP5
Poslechové reproduktory a subwoofery Bowers & Wilkins
Sennheiser HD25 - sluchátka
Rotel RB-1562 - výkonový zesilova
č
AD/DA p

ř
evodník:
Apogee Rosetta 200 AD/DA p
řevodník
Analogové p

ř
ístroje:
SPL Qure EQ - model 9783 (modifikovaný)
SPL Kultube - model 2049 Premium (s inp./outp. transformátory Lundahl)
SPL Stereo vitalizer MK2 (modifikovaný)
Arsenal audio by API - Analog equalizer EQ-R24
PrismSound Maselec MEA-2
Focusrite Platinum compounder
Custom G4SL Stereo Compressor
Hardwarová DSP p

ř
íslušenství:
T.C. Electronic Konnekt 48 - interface and DSP processor based on mastering
system 6000
T.C. Electronic Fabric C Studio - mastering compressor, equalizer, limiter, de-esser
T.C. Electronic Fabric R Studio - professional studio reverb
Powercore plug-ins
Universal Audio UAD2 DSP Card
Precision equalizer
Precision multiband compressor
Precision limiter
Precision maximizer
Pultec Pro EQP-1A and MEQ-5
Fairchild 660


Pokud se chcete zúčastnit připojené ankety, nebo přidat komentář, klikněte na následující řádek: