....Muzika je přece skvělá, když se ale dobře dělá. Pamatuj, že v tomto domu vše potřebné najdeš k tomu. (Neslibujeme zázraky, jen dobrý nákup a dobré rady).

Komentáře

1 David Lupáč David Lupáč | 2. července 2006 v 11:20 | Reagovat

Ano, chtěl bych si natočit vlastní CD. Nápady mám, ale ještě se to pokusím alespoň trochu zaranžovat. (ne, že by to byly zázraky... :-D)

2 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 2. července 2006 v 23:50 | Reagovat

K nahrávání si každý musí udělat přesný plán a domluvit techniku vzniku písničky. Ideální je napsat hudební partituru, nebo alespoň hlavní zápis melodie a harmonie. Samo aranžování hudby je věc poměrně náročná a vyžaduje hodně znalostí i zkušeností. Kdo se ale této věci věnuje s vervou, časem se může vypracovat. Když se ale podaří něco vymyslet a pak to opravdu dotáhnout do konce, zažije autor pocit štěstí. Je to ale dlouhá práce. Já jsem mohl vlastní písničku poslouchat v televizi až 41 let po narození... Předtím ale bylo plno pokusů s různými kapelami a hromady popsaného papíru. Dneska můžu alespoň někomu poradit, když chce.

3 Petunijka Petunijka | E-mail | Web | 6. července 2006 v 23:17 | Reagovat

Chtěla bych nahrát svoje cd, textů mám habaděj, akorát schází muzika:-(

4 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 7. července 2006 v 8:35 | Reagovat

Musíš se dát dohromady s nějakým skladatelem, ale ty texty musí mít zhudebnitelný charakter (dodržování period v počtech taktů).

5 Pepa Kalina Pepa Kalina | E-mail | 27. září 2006 v 21:18 | Reagovat

My máme skupinu máme texty,hudbu ale nemáme kde nahrávat :(

6 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 28. září 2006 v 15:41 | Reagovat

Nahrávaní není problém - stačí to mít jen dobře připravené, aby to šlo rychle a během nějakých 3 hodin může být písnička na cd.

7 xscape xscape | E-mail | 1. října 2006 v 21:47 | Reagovat

ahoj rad bych si chtel natocit svoje vlastni cd....mam par dotazu...co bych potreboval...jestli stahnuty instrumentalky,nebo midi zaklad, kolik pisnicek by se veslo na cd a kolik by to stalo

muzete mi to nekdo rict...dekuju

hudbou ziju, zpivam ve sboru, par natocenych pisnicek mam, ale ja bych rad vic...diky

8 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 5. října 2006 v 20:49 | Reagovat

Je třeba nejdřívě vědět, zda má to CD být jen tak pro vlastní potřebu v amatérské kvalitě, nebo v profesionální.Pokud se použije midi základ, nebo nějaké karaoke podklady, nepůjde to pravděpodobně použít pro nějakou lepší prezentaci (např. v rozhlase). Možné jsou kvalitně zkopírované originální podklady, studiové nahrávky apod., ale pozor na porušení autorských práv - mohlo by to vyjít i dost draze a skončit u soudu. Podklad samozřejmě můžeme vytvořit podle zápisu nebo nahrávky živými nástroji. Je to práce tak na 10-20 hodin. Potom stačí nazpívat hlavní hlas a případně sbory. To už může trvat krátce, tak 1-2 hodiny. Pak se nahrávka mixuje a zvukově upravuje a tím je hotová. Hodina práce stojí 200 Kč, takže cena nahrávky je závislá na době vytváření. Na CD se vejde obvykle nejvíce kolem 20 běžných písní (80 minut). Pokud chce zpěvák udělat jenom levné demo, přinese si hudbu na CD a pouze to nazpívá.

9 Markéta Markéta | E-mail | 19. října 2006 v 18:20 | Reagovat

No chtěli by sme s mojí kapelou cool k.a.m. jako Katka,Alena  Markéta nahrát cd máme už i svůj text a tak ale nemáme udbu a toje ten problém.....Prosím napište mi teda na mail bydlíme v Brně a je nám 11 let!!!

10 Markéta Markéta | E-mail | 19. října 2006 v 18:22 | Reagovat

kde je to nahrávací studio????

11 Aneta Aneta | E-mail | Web | 21. prosince 2006 v 13:49 | Reagovat

chtěla bych taky cd písničky a tewxty mám mohla bych vám poslat nějakou písničk  a vy by jste xse na to podíval prosím odpeište na E.mail ANeta

12 Míša... Míša... | E-mail | 9. dubna 2007 v 14:20 | Reagovat

Dobrý den jchtěla bych se svými kámoškami nahrát své cd..je to náš sem už od malička..Jsme dobré máme nějaké texty ale hudbu ne a možná ty texty nepujdou shudebnit chtěli bycho pomoci..!!!!Můj email máte tak dyžtak napište děkuji moc..

13 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 15. dubna 2007 v 19:47 | Reagovat

Kdo chce, ať mi ze své tvorby něco pošle na e-mail, podívám se na to a napíšu.

14 hms hms | 6. června 2007 v 14:15 | Reagovat

pri vydani cd je u vas nutne ta licence s OSA? prijde mi to dost uhozeny....nehlede na to ze to je pekelna zlodejna (OSA). jinak jake si uctujete ceny za hodinu nahravani?

15 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 7. června 2007 v 2:16 | Reagovat

S OSA je to tak, že pokud se vydá CD a jsou na něm skladby autorů, kteří mají tyto skladby nahlášeny, musí se těmto autorům platit za použití jejich tvorby. Je to asi jako když pekař upeče housku a pak po Vás bude chtít peníze za to, když si z ní ukousnete. Bylo by hezké sice neplatit, ale pekař by asi pak zavřel krám. Na druhou stranu u písniček na CD platí, že pokud použitá hudba není hlášena, tak se nemusí platit nic. Můžete třeba takto vydat své vlastní skladby, ale pak Vám je může zase kdokoliv ukrádst a dokonce vydat za své, nahlásit a vybírat za ně poplatky. Tak si to přeberte a třeba to vymyslíte líp. Jinak při nahrávání a všech dalších pracích při zpracování nahrávky účtuju 200 Kč za hodinu.

16 hms hms | 9. června 2007 v 14:30 | Reagovat

a jeste jste mi nezodpovedel na prvni otazku: je u vas ta smlouva s OSA nutna nebo to nechate na zakaznikovi?

17 hms hms | 9. června 2007 v 14:42 | Reagovat

jinak co se tyce OSY, tady jeden takovej clanek:

"OSA NOSTRA: Plať!

OSA NOSTRA: Plať!

  Ochranný svaz autorský (osa), kvůli svým praktikám přezdívaný též OSA NOSTRA, opět ukázal sílu svého lobbyingu a vlivu. Právě přijatý nový autorský zákon ještě více nahrává šikaně obyčejných lidí ze strany této soukromé organizace a kriminalizuje v podstatě každého. Stačí jen ukázat prstem. Tato ,,euronovela” přizpůsobuje české právo celosvětovému neoliberálnímu trendu, který v duševním vlastnictví vidí jedno z nejdynamičtějších rostoucích odvětví a jednu z mála oblastí, která ještě nebyla zcela přeměněna na zboží. OSA je zároveň v čele ,,protipirátského” tažení proti P2P sítím. Neuškodí tedy si na něj krátce posvítit

Kdo je OSA?

Osa je občanské sdružení, jehož ,,hlavní činností je kolektivní správa autorských práv k hudebním dílům a zhudebněným textům. Jde zejména o udělování souhlasu k užití děl výběr a výplaty autorských odměn autorům, dědicům a hudebním nakladatelům“(webové stránky www.osa.cz ).

Problém je nejenom v tom, že se jedná o organizaci s faktickým monopolem v oblasti vybírání poplatků za výkon autorských práv (jakožto jejich jediného kolektivního správce dle autorského zákona). Příslušné zákony jsou nastavené tak, aby v pravdě mafiánské vybírání poplatků bylo co nejvíce usnadněno, a dokonce i tak, že každý z nás je nucen tuto soukromou organizaci sponzorovat.OSA si ale díky velmi příznivě nakloněné legislativě ,,přivlastňuje” i díla, jejichž autor či autorka není a nechce být zastupován OSA, stejně tak jako díla vydaná pod svobodnou autorskou licencí (GNU a různé další alternativy), a vybírá za ně poplatky.

Na nátlak OSA a velkých nahrávacích společností byl v roce 2000 přijat zákon, který stanovuje nemalý poplatek za každé prodané zařízení k reprodukci (kopírka, vypalovačka), stejně tak jako médium (CD, DVD), odváděný přímo do jeho pokladny.Stanovený je na 4% ceny v případě médií a 3% ceny v případě zvukových a obrazových záznamových zařízení; u kopírek pak paušální částkou 650-12000 korun dle rychlosti kopírování.Platí se i deset haléřů z kopie na veřejné kopírce, respektive dvacet haléřů na barevné.

Jinými slovy: za to že si na CD vypálím svůj vlastní autorský výtvor (například tento článek), zaplatím OSA poplatek hned dvakrát.Ne nadarmo kritici OSA mluví o tom, že tento zákon dělá ze všech plošně zloděje a nutí je platit za to, že si kupují zboží s jehož pomocí mohou spáchat ,,zločin“.Tento poplatek je totiž odůvodňován jako ,,náhradní odměna eliminující úniky příjmů autorů v důsledku kopírování pro osobní potřebu“ (viz Stručný komentář autorského zákona pro SKIP a knihovny – Doc. JUDr.Martin Boháček CSc. Katedra práva VŠE v Praze).

Příjmy OSA jsou dle jeho stanov jednou za čtvrt roku – samozřejmě po odečtení velmi tučné režie ve výši 50% - přerozdělovány jím zastupovaným ,,umělcům”.Horentní sumy proudí na konta zasloužilých umělců Karla Gotta , Heleny Vondráčkové, Michala Davida, samozřejmě Olympicu (zpěvák této kapely Petr Janda je ředitelem OSA) a několika málo dalším.Pár drobtů zbude na středně velké autory, na ty malé se dle četných svědectví sekretářky v OSA pouze kysele zašklebí.

MAFIE!

Vedle toho kdokoli, kdo pořádá veřejnou hudební produkci musí deset dní předem na OSA nahlásit jména interpretů a seznam písní, které budou hrát.Pokud tak pořadatel akce neučiní, hledí se na veškerou produkci jako zastupovanou OSA, což je doprovázeno příslušným poplatkem.To pochopitelně málokdo ví a pánové z OSA toho náležitě využívají.Zpětné vyměřené poplatky dosahují výše až několik tisíc korun za večer, jak může dosvědčit řada pořadatelů alternativních hudebních akcí.

Pověst mafiánské organizace si OSA i u širší veřejnosti vysloužila také svým veřejným působením.Excesy OSA tu zřejmě popisovat nemusím, každý o nějakém již slyšel – vybírání poplatků za rádio puštěné v prodejně či autobuse, televize v hotelích či restauracích, vymáhání poplatku od dětského sboru zpívajícího na náměstí hymnu.Ale mafie OSA funguje i jinak. Jak zjistil jeden můj známý z hudební branže, v ČR prakticky neexistuje právník věnující se autorskému právu, který by nebyl zároveň ,,placeným konzultantem” OSA.Pak se suďte, že…

A jak je to s novým autorským zákonem?Doposud platilo že si každý pro svou potřebu může vyrobit kopii svého legálně zakoupeného CD s dílem chráněným OSA (např. jako záložní kopii do autorádia atd.) nebo provést konverzi například do formátu MP3 do svého MP3 přehrávače. Odpovídalo to i výše popsané a i tak nelegitinmní logice poplatků za rozmnožovací zařízení a média i zdravému rozumu (nekupuji si médium, ale jeho obsah, tedy umělecké dílo). Podle nového, již schváleného a prezidentem podepsaného zákona, je takové jednání trestné.Zakazuje totiž prolamování ochrany média poti kopírování; trestné je tak již samotné přehrávání média v některých typech přehrávačů či v PC pod operačním systémem Linux. Nový zákon zpřísňuje i některá další ustanovení a do rukou OSA tak vkládá další pravomoci.

Proti OSA!

Proti zvůli OSA a jeho útlaku menších umělců, klubů a organizátorů kulturních akcí se zvedá i odpor zdola. Z punkového prostředí pochází iniciativa antiOSA festival (www.antiosafest.wz.cz). Tento pravidelný koncert je ,,věnovaný kapelám které odmítají výdělečnou činnost spojenou s hudbou a které hrají raději pro radost, sdělují lidem své názory a ostatně hrají i pro lidi samotné, jelikož hudba je prolidi a ne pro získávání zisku a okrádání nás všech.”

Asi nejvýznamějším bojovníkem proti zvůli OSA v ČR je skladatel a muzikant Jiří Hradec.Na svých webových stránkách www.jirihradec.cz nashromáždil ohromné množství materiálu, zdokumentoval právní chaos v OSA, nerespektování jiných právních norem a vlastních předpisů i spousty zmíněných excesů.I přes svérázný styl tohoto muže jde o velmi zajímavé čtení. Stejně jako Jiří Hradec se do právního sporu s OSA pustil i Radek Flachs z Děčínského hotelu Pošta.Jeho zkušenosti a postřehy najdete na webové stránce http://web.telecom.cz/osahacker/ .

Z jiné strany na to jde sdružení Svaz autorů (www.svazautoru.org). Sami sebe popisují takto: ,,Svaz nezávislých autorů je dobrovolné neziskové sdružení autorů hudebních děl a jiných nositelů autorských práv poskytujících svá díla k veřejné produkci bez nároku na autorský honorář plynoucí z této produkce.Chceme sjednotit autory, kteří nemají zájem, aby za ně OSA vybírala peníze ze kterých oni sami stejně neuvidí ani korunu. Chceme ulehčit organizátorům veřejných hudebních produkcí, kde vystupují autoři, které OSA nezastupuje.Nechceme aby byla hudba pouze prodejní komoditou či tovarem“."

18 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 16. června 2007 v 0:21 | Reagovat

Článek jsem přečetl a souhlasím, že věc je velmi složitá a obyčejný muzikant do ní ani nemůže moc vidět. Aby byli všichni spokojeni, to bude asi těžké udělat. V době, kdy OSA a podobné svazy neexistovaly - třeba za Mozarta - tak to ale dopadalo tak, že např.tento autor napsal skladbu a vzápětí ji vydávala nakladatelství, hrály orchestry a všichni na ní vydělávali kromě jeho samotného. Řešil to pak tak, že se pokoušel získat nějaké peníze předem, než dal rukopis z ruky. I dnes by to fungovalo stejně a i kdyby někdo napsal jen tak pro radost písničku a pak viděl, jak na ní někdo jiný bez práce zbohatnul, tak mu to asi úplně jedno nebude. Kdo chce, ať to tak dělá, pokud není zastupován, dává svou tvorbu k dispozici každému bez omezení i kdyby na ní chtěl někdo cizí vydělávat a žádné poplatky za ni nikdo vybírat nemůže. Kdo ale chce mít autorství nějak potvrzeno a zajištěno vlastnictví svého výtvoru, tak potřebuje něco, co mu to poskytne. Zákony a způsoby provádění jsou další věc a samozřejmě to musí fungovat spravedlivou a demokratickou formou. OSA má určitý řád, jak to dělá, který je schvalován členy. Je fakt, že rozhodující slovo mají ti, jejichž díla se nejvíce hrají a aby se někoho díla hodně hrála, to někdy nezáleží na kvalitě, ale na úplně jiných věcech.Vybírání poplatků z prázdných nosičů atd. je jednou z těch věcí, které jsou dost neprůhledné a sám také nevím, kde ty peníze končí.Nejsem ale schopný to posoudit pro nedostatek informací. Jako mafie mi to ale zas tak nepřipadá, to je dost silný výraz. OSA je kontrolována nezávislým auditem a těžko by tam šlo ulejvat milióny. Jde o to spíš vše zpřehlednit, aby bylo co nejméně nejasností a také to musí odpovídat právu nejenom zdejšímu, ale i světovému. Zrušit to ale asi možné není, protože by následovaly tisíce žalob na ČR za bezprávní prostředí.

19 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 16. června 2007 v 0:33 | Reagovat

Abych ještě zodpověděl tu otázku se smlouvou - pokud si u mě někdo něco nahraje, žádná smlouva s OSA není nutná a je mi jedno, co pak s nahrávkou udělá. Pokud ale bych měl nahrávku distribuovat a být v pozici vydavatele, tak je to jiná věc a smluva spíš nutná, protože nechci za mříže. Jsou tři možnosti: když bude na nosiči tvorba neevidovaná u OSA, nic se neplatí, ale nosič bude chráněn smlouvou proti tomu, aby ho někdo kopíroval a prodával, nebo se smlouva neudělá, pouze se ověří, zda je tvorba neevidovaná a pak si s ním může každý dělat co chce. Třetí možností je, že  na nosiči bude něco z evidence OSA. Pak se musí za tuto část platit, ale nejde o žádné velké peníze - dejme tomu asi 9 Kč za CD.

20 fydo fydo | 2. července 2007 v 9:35 | Reagovat

Dobrý den, také mě to velmi zajímá. Chci si natočit své CD, chci (zdarma) vystoupit s kapelou, nechci Osu a nechci aby nám ukradla skladbu či text... a teď "babo raď..."  Nedělám si iluze o spravedlnosti na světě, ale když je něco mé (hudba a text) a chci se o to podělit s lidmi zdarma, tak aby mě škubala osa za mé vlastní dílo, nebo snad aby mi to odcizila... je mi z toho zle a to mě zatím odrazuje od "vydání..."

POMOC!!! :(

21 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 4. července 2007 v 1:11 | Reagovat

Znovu se to pokusím vysvětlit: když chce někdo natočit CD s vlastními skladbami a nemá je hlášené u žádného ochranného svazu (jako je třeba OSA), tak po něm nikdo nic chtít nemůže a může si se skladbami i CD dělat co chce. Stejně tak může své skladby libovolně hrát. OSA zajímají pouze registrované skladby a texty, to jsou tedy ty, které jejich autoři sami nahlásili.

Své skladby hlásit nemusíte a můžete si je hrát jak je libo zcela zdarma i za peníze, když Vám je někdo dá. Pokud ale napíšete třeba hit, nebudete ho mít nahlášený a někdo Vám ho ukradne, nebo-li si ho přivlastní, tak máte smůlu. Z tohoto důvodu se už dávno v minulosti právě zakládaly ochranné svazy, které zaručují autorům jejich autorská práva. Často totiž docházelo k tomu, že někdo napsal skladbu, nic z toho neměl a druhý na ní vydělával. Kdyby se Vám to stalo, tak budete třeba rád, ale většinou to každého spíš na....  Tak proto sami autoři založili organizace jako OSA apod. Kdo má delší vedení, tak to třeba nepochopí, kdo je zase přechytralej, tak ať vymyslí něco lepšího a svůj návrh zde napíše.

22 danča danča | E-mail | 11. srpna 2007 v 13:31 | Reagovat

dobrý den vždycky byl můj sen být zpěvačkou!!je mi 14 let, v nahrávacím studiu už jsem byla, ale nakonec jsem se na to vykašlala...teď chci ale prostě zpívat.(natočit cd,prodávat ho a být možno i úspěšná)chtěla bych prostě být zpěvačkou ale vůbec nevím jak na to!!!texty mám,hudbu ne,nevím jak začít a co dělat!kdyžtak mi napište na mail jak bych mohla začít zpívat(nechci ale chodit do žádného sboru a pak čekat že bude nějaká soutěž zpěváků a v té vyhraji!jako ewa farna!)můžete mi říci jak mám začít kolik to bude stát a co mám dělat?můj email máte děkuji nashledanou

Chocolate

23 dj WeaZ dj WeaZ | E-mail | 10. září 2007 v 21:57 | Reagovat

Dobrý den. Je možné si ve Vašem studiu nahrát své demo Cd, když jsme skupina produkující Rap? O této možnosti jsem zde nikde nenašel zmínku, takže nevím zdali je Vam nahrani Cd tohoto stylu tzv.proti srsti.Vaše kladná odpověď by mne velmi potěšila, jelikož v LTM není možnost nahrání Cd ve studiu tak jako to poskytujete Vy. Děkuji za odpověď .W

24 Petr Suchomel Petr Suchomel | 11. září 2007 v 0:13 | Reagovat

Nahrát jde každá muzika, tedy i Rap, nevidím v tom problém. Nejlíp je se stavit a domluvit technické věci.

25 Terka Terka | 10. prosince 2007 v 19:15 | Reagovat

Dobrý den, chtěla bych si na točit své vlastní CD, ale nevím vůbec jak. Je mi 12 let. Textů mám habaděj, ale kapela která by to se mnou natočila není. Jen já sama, zpěvačka :-) Mohl by jste mi poradit? Děkuji.

26 Petr Suchomel Petr Suchomel | 10. prosince 2007 v 22:58 | Reagovat

Musel bych ti hudební podklady vyrobit a pak bys to jen nazpívala. Když máš ale jen texty, tak to na písničku nestačí, musí k nim být přece i hudba.

27 Darja Hlouuskova Darja Hlouuskova | E-mail | 11. srpna 2008 v 16:33 | Reagovat

Jmenuji se Darja Hlouskova. Zpivam, hraji na klavesy a skladam sve vlastni pisnicky, zpravidla i se zpevem. Nedavno mi zemrsl muj oblibeny zpevak Kris Dane a ja slozila pro neho pisnicku a chci za kazdou cenu nazpivat a nahrat sve vlastni CD aspon 10. pisni a nazvat jej "Venovano Krisovi"

abych mu ve svych tonech vyznala poctu a

vykompenzovala to, co mu velice nespravedlivy osud vzal, zemrel v 35ti letech na astma. Dal mi vsak nevsedni silu

, abych i ja na sobe zapracovala a velice drahocenne mi pomohl po dusevni strance.

Krisi, diky za vsechno! Musim to dokazat,

delam to jen pro tebe! At to svet vi, ze jsem Te opravdu mela moc rada a navzdy zustanes v mem srdci, ktere ti zpiva tu nejnadhernejsi pisen, jen a navzdy jen pro tebe! Diky za to, ze jsi to byl Ty, ktery mi vylecil mou bolavou dusi! Nechci to CD nahrat pro penize, ale ze srdce, abych vyznala, jak moc jsem milovala cloveka, na kterem mi opravdu moc zalezelo, a jak moc me ted jeho ztrata boli!  Darja, 35. let!

28 Dasa Dasa | E-mail | 19. srpna 2008 v 12:35 | Reagovat

Je mi 12,jmenuju se Dáša a strašně bych chtěla nahrat CD jenže mi nikdo nevěří.Od malička mě hrozně moc baví zpívání.Strašně ráda bych toho nějak využila jenomže protože jsem začala brzo mluvit,a ve školce mi vypadly horní jedničky a dlouho rostly,tak jsem měla problémy s mluvou teď už je to da se řict v pohodě.Kamarádky mi řekly že prý hezky zpívám a že bych měla zkusit nějakou soutěž.Ve tří letech jsem začala chodit do flétny,šlo mi o ale pak ještě jsem neměla rozum a přěstalo mě to bavit.Také jsem chodila chvíli do pěveckého,tanečního lidového sboru ale mě tanec nebavil bavil mě jenom zpěv tak jsem odešla, taky jsem 3 roky chodila do houslí,tam jsem se dozvěděla že mám prý hudební sluch a že bych měla pokračovat ale mě už to nebavilo.Příští školní rok resp. ten co zanedlouho začne bych chtěla začít chodit znovu do zpěvu ale na ZUŠ.Prosím o radu jestli to má cenu a co mám proto udělat abych mohla natočit CD.

29 Petr Suchomel Petr Suchomel | 28. srpna 2008 v 1:56 | Reagovat

Natočení CD není až takový problém, pokud má člověk připravený program. Záleží, jak se vše zpracuje a v jaké kvalitě. Těžší věc je CD vydat a případně prodávat, neboť zde se již narazí na obrovskou konkurenci. Každá vydavatelská firma Vám řekne nejspíše oznámí, že aby CD vydala, musíte být známí a tím pádem žádaní a prodejní. Sami bez distribuční firmy na trh neprorazíte. Už jsem to asi psal, ale schůdnější je natočit jednu písničku jako demo a pokusit se ji nabízet např. na rozhlasových stanicích, dát ji  do nějaké soutěže, nechat poslechnout manažerovi atd. Pokud se podaří uspět, dá se dělat dál, celé CD se může po měsících či letech snahy pak opravdu natočit. Záleží na kvalitě, náhodě a štěstí. Nemohu nikomu víc pomoci - demo je samozřejmě možné u mě vytvořit a někteří se s ním dostali i na rozhlasové stanice. Jedná se však o běžně placenou službu.

30 Andrea Andrea | 29. září 2008 v 18:33 | Reagovat

Chtěla bych se zeptat,zda je možné nahrát vlastní píseň bez doprovodných nástrojů a poté doprovod počítačově přidat. S nahráváním nemám žádné zkušenosti proto nevím,zda-li je to možné. Chtěla bych v brzké době nahrát svou alespoň jednu píseň na CD,bohužel nemohu nikoho sehnat kdo by mne doprovázel na elektrickou kytaru a bicí. Akordy,noty,rytmus vše zajištěné mám. Děkuji za odpověď

31 Suchomel Suchomel | 5. října 2008 v 19:55 | Reagovat

Tento způsob nahrávání zásadně nedoporučuji. Technicky to možné sice je, ale je to zbytečně komplikované.Zpěvák potřebuje při nahrávání jednak slyšet doprovod kvůli ladění a rytmus.Dalo by se to vyřešit naprogramováním metronomu a použitím pracovního doprovodu, jímž může být třeba klavír. Pracovní doprovod a metronom se pak vymažou a mohou se nahradit něčím jiným. Toto se však dělá jen v případě nouze - např. jsem jednou na zaznamenaný zpěv zesnulého člověka doplnil kapelu, což jinak samozřejmě nešlo. Doporučuji tedy použít obvyklý způsob - vytvořit hudbu a k ní natočit zpěv.

32 Dushik Dushik | E-mail | 8. října 2008 v 13:14 | Reagovat

Podle toho, co jsem si zde přečetl, tak není problém, pokud vám dodám midi podklad, vytvořit hudební podklad na reálných nástrojích? To je docela dobré, protože to samozřejmě potom zní jinak než v midi. Jinak jak jsem to tak počítal, tak mi cena za 12 písniček na 1 CD vychází kolem 60000-70000 Kč, což za splněný sen není zas až tak mnoho. Určitě v příštích 5 letech CD natočím, jenom jsem zatím ve fázi rozhodování s kým a jestli si nechám hudbu nahrát nějakou kapelou nebo nechám vytvořit elektronicky. Asi to bude otázka spíše financí.

33 Lukáš Slivka Lukáš Slivka | E-mail | 12. října 2008 v 9:12 | Reagovat

Dobry den.

chtel bych si nechat vytvorit CD s cca 9 az 10-ti pisnickami na zaklade midi podkladu.Jedna se o skladby jinych ceskych ci zahranicnich autoru.Co vse pro to musim udelat,aby vse bylo legalni z hlediska OSA a kolik bude zhruba stat kompletni prace u Vas.Jsem z UL tudiz jste temer nejblize a na zaklade referenci bych ani jinak nevolil.Dale bych se zeptal na pripadny mozny termin realizace.Dekuji za odpoved...

34 Petr Suchomel Petr Suchomel | 25. října 2008 v 13:11 | Reagovat

Ke dvěma posledním příspěvkům: z midi podkladu lze samozřejmě rozepsat partituru, naučit se to zahrát na živých nástrojích a udělat nahrávku. Často používám také kombinaci - část z midi+část živě. Záleží na posouzení po poslechu, jak se potom rozhodnu. Každopádně je to celkem pracná věc. Pokud by byla možnost mít dobrou kapelu a velké studio, dal bych také přednost nahrávce s ní, nebo opět kombinaci techniky a živých muzikantů. Takže souhlasím, že je to i věc financí.

Co se týká OSA, pokud bude CD určeno pro prodej, je nutno uzavřít smlouvu - pokud se jedná o skladby autorů, kteří jsou zastupování nějakým autorským svazem. Jinak by se jednalo o trestný čin. Pokud se CD nebude prodávat, nemusí se dělat nic. Cena nahrávaní i ostatních prací při zpracování nahrávky je 200 Kč/hod. Při dodání vlastního podkladu a bezproblémovém nazpívání se dá udělat písnička do dvou hodin. Mám celkem dost práce, ale během měsíce by se to dalo asi zvládnout.

35 Denisa Denisa | E-mail | 31. října 2008 v 15:45 | Reagovat

Dobrý den,asi jako každý jsem píši proto že ybch se chtěla zeptat jak se dá natočit své vlastní CD...s Kámoškou jsme se rozhodli ho natočit..ale newíme jak začít...zpěv nás opravdu baví..akorát nemáme melodie(hudbu)....tak bych se třeba chtěla zeptat..jestli neexistuje nějaký program na vymazáví textu z písně )mp3)..nebo nějaký program rovnou na nahrávání nebo tak...a slyšeli jsme že se dá koupit speciální vybavení na nahrávaní..jako je třeba mikrofon nebo tak...jako je to ve studiu.,..jestli je to pravda kolik by to asi tak stálo?

byla bych moc ráda kdybyste nám odpověděl..zpěv je našim snem už odmalička...Několikrát už jsme zpívali na školních vystopení..(jako je třeba slavík nebo tak :))

Moc bysme si přáli to CD natočit...

Děkuju předem za odpověď..jestli chcee můžete mi napsat i na mail...meil máte...

tak děkuju mockrát nashledanou..měj te se.!!

36 Otilie Kopřivová Otilie Kopřivová | E-mail | 2. listopadu 2008 v 15:38 | Reagovat

jasně chtěla bych moc vlastní CD já chodim na kroužek učim se zpívat:)nj ale nevim jak toho dosáhnout nevim kde začít...to je problém no...moc bys si přála mít CD...svoje:D:D..moje mamka taky zpívá....akorád neni moc slavná....:)

37 Suchomel Suchomel | 10. listopadu 2008 v 8:56 | Reagovat

Na domácí nahrávání lze pořídit různé programy, ale to samotné nestačí. Musí být i kvalitní mikrofon atd. Je nutno počítat s pořizovací cenou kolem 50.000, aby to bylo na slušné amatérské úrovni. Opravdové studio stojí mnohem více.

38 jozy jozy | E-mail | 1. prosince 2008 v 16:59 | Reagovat

mám z holka ma skupinu 5-girls a strašně si přejeme svoje vlastní cd a být slavné.Kamarádka už ho má.Jak na to???????

39 Petr Suchomel Petr Suchomel | 18. ledna 2009 v 0:30 | Reagovat

Tady o tom jsem už psal v předchozích příspěvcích.

40 maru maru | 31. srpna 2009 v 14:36 | Reagovat

petře, jste démon. minimálně stylistický » "Toto se však dělá jen v případě nouze - např. jsem jednou na zaznamenaný zpěv zesnulého člověka doplnil kapelu."
na zpěv doplnil kapelu? a normálně to pak děláte tak, že na kapelu doplníte zpěv?

41 Andrew Andrew | 4. září 2009 v 23:16 | Reagovat

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat kolik by tak přibližně stálo nahrání jedné skladby, instrumental bych donesl vlastní. Děkuji.

42 MC MC | 22. září 2009 v 21:58 | Reagovat

Chtěl bych nahrát rap texty mam dobry ale nevim kde vzit muziku :-X please poradte mi nekdo a napiste kdyztak na Vecerka23@seznam.cz dikes...

43 Mia Mia | 30. prosince 2009 v 16:46 | Reagovat

Dobrý den, chtěla jsem se Vás zeptat. Když mám nahrané demo pro rádio a nabídnu ho, určuji si za to cenu? Pokud ano, priblizne jakou?.. děkuji za odpověď

44 BlackJack BlackJack | 31. prosince 2009 v 17:44 | Reagovat

cau, chtel bych  kapelou zacit malou  hudebni karieru.. jak se mame zviditelnit?

45 sagggi sagggi | E-mail | 5. ledna 2010 v 14:44 | Reagovat

ahojky,rad bych si vytvoril a nazpival pisnicku,par textu sem si napsal,ale nemuzu sehnat vhodny program na kterem bych si svou pisnicku vytvoril,v cetne melodie.Muzete mi nekdo poradit,dekuji moc!

46 sagggi sagggi | E-mail | 7. ledna 2010 v 21:56 | Reagovat

ahoj,deky za odepsani:-)

47 Michal Michal | E-mail | 10. ledna 2010 v 17:35 | Reagovat

ja bych chtěl moc natočit svoje cd jednou sem ve škole řekl a slibil že jednou budu slavnej a každej tomu nevěřil tak bych to chtěl dokazat a hlavně proto bych to chtěl udělat proto že mě baví zpívat

48 aduškááá aduškááá | E-mail | Web | 16. března 2010 v 18:59 | Reagovat

Já bych chtěla být pěvačkou a mít své vlastníCd.je to můj 4letý sen.Prosííím pomoztě(je mi jen11)

49 Nela Nela | 18. března 2010 v 16:00 | Reagovat

Ahoj, chtěla bcyh se zeptat .. jestli náhodou nevíte.. jestli se budou konat "talentovky" ve Zlíně na zpěv :) ( Nevím přesně jak se to jmenuje :)) ,ale chtěla bych o tom víc vědět ) tak kdyby náhodou někdo věděl, odpovězte prosím, předem děkuji za odpověď :))

50 Augustová Kateřina Augustová Kateřina | E-mail | 20. dubna 2010 v 21:12 | Reagovat

Dobrý den chtěla bych se vás zeptat na toto je mi 14 let a podle kamarádů a rodičů a rodiny mám prý hezký hlas a také píši písně ale problém je že melodii vymýšlím z hlavi a chtěla bych je dát na cd  mohli by jste mi prosím pomoct at jsou rodiče na mě aspon v něčem hrdí moc vás prosím napište mi odpověd na email moc by jste by mi pomohli

51 Míša Míša | 25. června 2010 v 16:49 | Reagovat

Nazdárek Všem, taky skládám, ale zatim ještě nemam nic nahranýho. Jen doufám, že si do měsíce koupim klávesy, abych to mohla nahrát, sice to neni v profesionální kvalitě, ale to mi nevadí...je to spíše pro mě. Jinak se držte a držim Všem, co mají stejný sen jako já, palce.. :) zdarec

52 Kaku Kaku | 28. srpna 2010 v 19:48 | Reagovat

Já teda skládám, zpívám a sen vidím reální a věřím tomu, i když mi to teda vyjít nemusí. Jsem s tím smířená XD XD

53 Kaku Kaku | 28. srpna 2010 v 19:50 | Reagovat

Možná ste někdo znali Hudební skupinu Načisto. Je to už asi 10 let, co se rozpadli. Moje mamka, tam zpívala a můj táta zkládal songy. No pak se rozvedly atd atd :( Dávají je v rádiu. Chtěla bych se přihlásit do Super star nebo tak něco XD

54 pajuness pajuness | 24. října 2010 v 13:51 | Reagovat

ahoj :) je nás pět a chtěli by jsme nahrát písničku:) jsme skupina:) 4 holky!:) zpíváme we are the world a potom stejný cíl mám dál a tisíc krokov od spomienok :):) můžeme se dohodnout?:):) prosím ozvěte se na 721085617

55 léééééboookíí léééééboookíí | E-mail | Web | 20. prosince 2010 v 18:59 | Reagovat

Kkukněte namuj weba  posudte....Kdybych nahrála cd tak ajk s toho mohu udělat několik kusů?a dát do obchodu?

56 white man white man | E-mail | 6. ledna 2011 v 13:21 | Reagovat

chci se zeptat jak muzu nahrat svuj rap tak aby byl v nejvetsi kvalite

57 Kisby Kisby | E-mail | 13. února 2011 v 16:59 | Reagovat

Dobrý den, tato stránka mě velice zaujala. Jako mnoho lidí tady i já žiju muzikou, zpívám a hlavně skládám texty. Hrubý hudební (klavírní) základ mám, ale to je k hudebnímu doprovodu vše. Chtěl bych se zeptat, co všechno lze na mixážním pultu vykouzlit (za nástroje), kolik vaše odbornost stojí a zda a kdy jste ochoten spolupracovat - e-mail.
Jinak nezbívá než poděkovat za to, co pro úplné nováčky děláte :)
L. Kisby

58 Exx Exx | 16. března 2011 v 10:20 | Reagovat

zdravím ;) je mi jasné že tady probíráte spíše klasičtější hudbu ale každému se líbí něco jiného já nikoho neodsuuju a snad nikdo nebude kritizovat i mě.. já a můj kamarád chceme nahrát CD, jedná se o rapové pisničky.. ale nevíme jak začít.. proto bych chtěl prosím nějakou radu do začátku

59 daniel daniel | E-mail | 29. května 2011 v 14:22 | Reagovat

ahoj jsem tri a chteli by jsme vlastni cd jsme zacinajici rapova skupina slo by to?napiste mi prosim na email D.rehovic@seznam.cz predem dekuji za odpaved

60 Václav Fikar Václav Fikar | E-mail | 4. září 2011 v 13:41 | Reagovat

Dobrý den, také bych chtěl nahrát CD, a chtěl bych se hudbě věnovat profesionálně, ale nwm, kde mám začít, mám texty, v hlavě i melodii, a vše zatím v hlavě nebo i na kytaru , ale chci nahrát už první cd , poradil by mi někdo prosím, pište na email please a moc díky všem

61 Ané Étka Ané Étka | E-mail | 19. září 2011 v 18:39 | Reagovat

Ahoj...Chtěla bych se zeptat už od malička je muj sen nahrat si Cd.. ale taky nevím kde mam začit text by nebyl problem ale ta hudba...jinak chodim do fusionu to je rokovy sbor.. zpívala sem i na festivalu a na campu..hudba je moje všechno.!!Ale nwm jak mam začit..poradil by mi někdo prosím?:)napište na Email díky..

62 Housar Housar | E-mail | 30. ledna 2012 v 11:20 | Reagovat

Dobrý den,
máme kapelu, máme texty, hudbu ale nemáme to zatím nikde nahrané. Hudba i text jsou čistě naší tvorby. Chtěl bych se zeptat kolik by stálo nahrání dema s cca 12 písničkami, popřípadě i profesionální nahrání a co je všechno nutné proto udělat? Dále pak jak dlouho by to asi tak trvalo.

Předem díky za odpověď Housar.

63 Housar Housar | 31. ledna 2012 v 13:11 | Reagovat

Ještě bych měl jeden dotaz... Je možné si někde poslechnout vaše "díla", myslím tím nějakou kapelu, která nahrávala přímo u vás?

Zatím děkuju :-)

64 lucka lucka | E-mail | 9. dubna 2012 v 15:57 | Reagovat

ahojky nevíte někdo na jaké stránce se dá kvalitně udělat nahrávka vlastní písničky?

65 Petr Petr | E-mail | 24. června 2012 v 14:44 | Reagovat

Rád bych nahrál CD .Ale nevím jak na to potřebuju nahravací studio a k tomu nekoho kdo by ho vydal do prodeje .Pokud o nekom víte napište my.Děkuju (vav.peta@seznam.cz)

66 Petr Petr | E-mail | 24. června 2012 v 14:45 | Reagovat

[Smazaný komentář] Rád bych nahrál CD .Ale nevím jak na to potřebuju nahravací studio a k tomu nekoho kdo by ho vydal do prodeje .Pokud o nekom víte napište my.Děkuju (vav.peta@seznam.cz)

67 DJ'doubleM DJ'doubleM | E-mail | 15. srpna 2012 v 10:53 | Reagovat

Ahoj. Už nějakej ten rok skládám hudbu ale splnit si tak svuj sen a vydat CD se mi ještě nepodařilo. Proto je mím snem vydat svý CD nebo Vinyl a zvýšit si tak šanci bejt profík :)

68 Sara Sara | E-mail | 14. listopadu 2012 v 18:42 | Reagovat

Dobrej :) mela bych velky zajem nazpivat jen jednu pisnicku (avsak muj hlas neni uzasny), chtela bych ji darovat nekomu na Vanoce, je to u Vas mozne? Popripade, stihli bychom to jeste ted do vanoc?
Dekuji mokrat,

Sara

69 filip filip | 11. dubna 2014 v 19:06 | Reagovat

dobrý

70 fire girls fire girls | E-mail | 31. května 2014 v 16:20 | Reagovat

sme  dívčí začínající skupina která by chtěla mít vlastní CD

71 MaJa MaJa | E-mail | Web | 13. června 2014 v 21:38 | Reagovat

Dobry vecer-jsme sestry-dvojcata a rikame si TWINS47.Mame hned 3 dotazy:
Chtely bychom otextovat par nemeckych slagru ceskymi texty a po nasem vystoupeni je nabizet k prodeji.Co musime predem udelat,abychom se nedostaly do konfliktu s OSA?
Jak je to u vlastnich pisnicek-melodie i text od nas? Co na to OSA?
Kdybychom chtely znovu nazpivat ceske lidovky-prevzatou melodii hrat na nasich klavesach a prevzate texty nazpivane od nas (napr.Cikanka,Cervena sukynka apod.)Co na to OSA?
Diky za trpelivost a odpoved.
Music Duo TWINS47.

72 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 13. února 2017 v 9:35 | Reagovat

[27]:Ahoj Darjo, jak vidíš, moc času na sledování článků nemám. Nejlépe je mně spíš rovnou napsal nebo zavolat.

73 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 13. února 2017 v 9:43 | Reagovat

[28]: Ahoj - jsou pořeba hlavní 3 věci: především vytrvalost (za tu dobu, co jsi třeba něco zkoušela a skončila, jsem na konzervatoři dřel 1 větší skladbu), pak musíš mít dobrého učitele (těch je málo) a trochu talentu (stačí zcela průměrné schopnosti).Ta vytrvalost je nejdůležitější, spíš to musí být posedlost to dokázat.

74 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 13. února 2017 v 9:45 | Reagovat

[30]: Možné je k nahrávce (musí být kvalitní v rytmu i ladění) ručně dohrávat nástroje. Počítač toto neumí.

75 Petr Suchomel Petr Suchomel | E-mail | 13. února 2017 v 10:10 | Reagovat

Omlouvám se - vůbec nemám pro práci čas to zde sledovat. Nakonec - vše je celkem už obsažené v předchozích článcích. Ale s konkrétní věcí je možné mě přímo kontaktovat na e-mail, nebo zavolat.

76 Petr Suchomel Petr Suchomel | 30. dubna 2017 v 10:11 | Reagovat

Bohužel kvůli neustále přicházejícímu spamu jsem musel komentáře přepnout na moderované. Takže psát můžete, ale budou zveřejněny až to udělám...

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.